Sunday, January 23, 2011

DoA MeNcARi CiNta....

Ya allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMU….

Ya muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada MU…

Ya allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMU, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cintaMU…

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati MU…

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan MU…

Ya allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga MU….

Ya allah jika aku menikmati cinta kekasih MU, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya baying-bayangMU…

Ya Rabbi, pertemukanlah aku dengan hambamu yang dapat menjamin kehidupanku di dunia yang fana ini supaya aku dan dia tetap patuh dan reda dengan kehendak dan iradahmu…

Berikanlah taufik dan hidayahMU agar aku tetap mencintaiMU, orang yang mengasihiMU dan seorang yang dapat menjamin solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untukMU…..!!!

No comments:

Post a Comment