Sunday, December 26, 2010

KeEgOanMU kEsILaPanMU


Aku pinjam tajuk nie dr lagu Siti Nurhaliza <KesiLapanmu Keegoanku> tuk 2nd entri ku….sbb dulu aku suka nyanyi lagu ni klo g karok…sbb mcm kene plk kan ngn jiwa aku nie….aku de baca story kt tentangcinta.com pasal “LELAKI EGO”…aku rasa story tu mcm de la sikit2 kaitan ngn diri aku ni hah…tajuk story tu btl2 tarik perhatian aku….

Aku tau tak semua lelaki mcm tu langsung xtahu menghargai perempuan terutama perempuan yg menyayangi die..aku bukan nk pandang rendah pada lelaki Cuma aku memang la tersangat-sangat geram kt lelaki mcm nie…
Nak pertahankan sangat ego die tu kenapa????senang sgt nk ikut kata hati n xnak pikir perasaan sang kekasih….kenapa erk????susah sgt kern k phm isi hati sang kekasih…bila sang kekasih dh buat apa yang d minta oleh  teman lelakinya tp akhirnya d tinggalkan tanpa sedikit belas kasihan….
Pengalaman aku sendiri pun lebih kurang dr story tu…die nak aku tglkan apa yg die xsuka…die xnak aku selalu contact kwn2 ofice die walaupun kawan2 die tu abg2 aku time aku keje dulu…tp xpe aku ikut juga sbb aku syg….sampai abg tuh pernah ckp kt aku time susah cari die time senang bahgia…die pun aku xnampak…bukan aku xnampak or xingat kt dorg tporg yg aku syg dulu xnak aku wat semua tue….so kenelah aku ingat…sory yea….n now abg tu lah skang bg sokongan kt aku..aku sedih sgt d kala aku sibuk dgn study n aktiviti d kampus d pandang serong oleh die sampai die buat satu keputusan tuk wat haluan masing-masing…tp xpe ada hikmahnya tuk aku dapat Lelaki yang lebih baik dari die….aku happy sangat sekarang...tak nak aku ckp lebih-lebih nanti org ckp aku memburukkan lelaki plk…
Pesanan buat lelaki tolong la hargai wanita yang menyayangi anda..satu hari nanti anda sendiri yang akn menyesal pabila melihat wanita itu bersama insane lain yang lebih baik dari anda….

Petikan yang aku ambil dr story tu kekesalan seorang lelaki EGO apabila melihat wanita yang menyayangi dirinya tetapi die sendiri mengecewakan wanita tersebut “ Matanya sangat cantik tapi aku selalu biarkan dia mengalirkan air mata dengan perbuatanku. Hidungnya yang kecil dan comel selalu aku sesakkan dengan asap rokokku walaupun aku tahu dia tak suka dan asap rokok boleh buat dia sakit kepala. Bibirnya sangat indah tapi aku selalu biarkan bibir itu tersenyum paksa kerana mangalah dengan setiap kemahuanku. Telinganya aku tak pernah nampak, terlindung, tapi telinga itu sering aku biarkan menerima segala marahku. Hatinya sangat lembut, dan aku selalu toreh dengan belati tajam dan aku biarkan dia merawat sendiri luka itu. Akhirnya, aku hanyalah lelaki ego yang tak memiliki apa-apa kerana dia sudah dimiliki orang lain.

p/s : so kawan- kawan yang punyai ego yang tinggi sekali skala rendahkan la egomu tu utk yang terSAYANG…..

No comments:

Post a Comment