Sunday, December 26, 2010

MeMorY cInta LUka...

lagu kami satu ketika dulu....terharu jer bile dengar
time aku 1st year kt UMS....time MSM tu

Owh my GoD my 1st entri tuk Blog yang baru aku buat……
Aku nak kongsi kenangan-kenangan lalu yang aku akn simpan terus d sudut hati(kalo de ruang la), d sudut stor yang aku xakan sekali-kali ku ungkapkan lagi…ceritanya bermula di sini…..

2007(episode 1)
1st year aku bergelar mahasiswi d UMS…pertama kali aku blk bercuti d semenanjung setelah bergelar mahasiswi….aku blk ke k.l slps 2 minggu menduduki final exam bg semester satu tahun satu (November 2007)…aku sgt exited nk blk xtau kenapa meby aku masih baru n satu2 nya dalam family terlepas belajar sehingga melepasi laut China Selatan…memandangkan aku tak blk beraya sedangkan tahun tu merupakan tahun pertama aku d sabah dan tahun pertama juga aku dan family beraya tanpa kehadiran seorg nenek yg dh kembali ke ramahtullah pada bulan mac tahun 2007….

Aku sampai d rumah lebih kurang jam 8 mlm ( tarikh dh xingat  tp bln 11 la, 3 thn lepas beb lupa dh)..aku xtau kenapa tibe-tibe tekak aku nie gatai sgt nk makan makanan org wat open house….huhuhuhu gediknya la…so sgt la kebetulan aku lalu d depan rumah bos kesygan ku abg Hanif aku ternampak ade canopy lambing maybank….wahhhh mcm de wat mkn2….aku apa lagi dengan bangganya menghantar sms la pd abg anep ty…(xmalukan) tp xpe aku dh bese ngn abg anep huhuhu…a.nep terus la ajak aku dtg umh die…die ada wat sikit makan…pergghhhh memang itu yg aku idam2 kan…aku bwk 2 org anak angkat bpk ku tuk menemani la….berabis aku mkn ikan bakar…time tu aku jumpe abg yus (abg kyganku gak)..kami sama2 keje kat PBT (Pintar Bistari Technology)…borak la ngn die…then die de tunjuk kat aku seorg pekerja br d PBT upenya staf tu adik kak emma so otomatiknya adik ipar abg anep la…sbb kak emma tukan wife abg anep….aku just tgk jer la…tu pun dr belakang sbb die tgh membakar ikan…

Seperti biasa, cuti aku mengisi masa cuti ku dengan bekerja sambilan di ofis lama kesygan ku (satu masa dulu, skang tidak lagi)..aku hanya membantu ct (kerani yang menggantikan aku) n kdg2 aku d hantar ker opis lg satu (branch PBT) MPS namanya..

Bermula la kisah yang begitu manis buatku satu ketika dulu…seperti biasa aku masuk kerja jam 8.30pg n abis jam 5.30 pg…rutin kerjaku setiap hari adalah sama…d PBT hanya aku dan ct shj staf perempuan yang ada y glen semua staf lelaki….bese la kan main product berunsurkan mesin…so kompom2 la tenaga lelaki d perlukan….so selalunya hanya aku n ct jer yg akn ada d opis setiap hari….kdg2 tu ada la jugak staf laki yg dh abis runner job yg bos bg n buat mesin kt belakang (port dorg wat mesin)…oleh kerana semua staf lelaki nie smoking so aku slalu la tutup pintu blakang sbb asap dorg merokok tu mencemar udara kat bhgn depan opis…bese la opiskan mesti pasang ekon…hari2 aku kene tutup pintu tu sbb de sorg mamat nie wat keje xtutup pun pintu tu….pelik jugak tp aku xde la bising….rupanya de agenda lain pintu tu x d tutup…korg tau kenapa???hahaha mula2 aku pun xtau tp aku dh tau upenye mamat tu nk usya aku…derr malunya aku…wakaka..Mana la aku tau kn mamat  tu upenya nk usya aku…die bukan pernah ckp ngn aku pun….(^___^)…then satu hari aku de msg mamat tu ku xingat sbb per tp urusan kerja la…
then start dari hari die akan kol akn setiap mlm guna no maxis…time tu kan giler pakai super server so save la klo kami nie bergayut….memang sakan beb…bahgia jer aku rasa mcm org d lamun CINTA…hahahah..but dot forget aku kene blk SABAH semula tuk sambung perjuangan aku…hahaha..tp aku xdpt nk elak kehadiran die dlm hidupku….hoho
aku kerja seperti biasa…then rutin aku d mlm hari adalah BERGAYUT yang aku sdr xtau berapa lama…yg pasti lama la…sbb pakai super saver kan…kami akan bergilir tuk buat super saver tu hhuhuhu…lupa plk kan aku x mention pun nama mamamt yang usya aku tu…:P (sory beb lupa plk)..nama die ikut surat beranak Hafizul ariffin tp nama die kt ic hafizul amri Ariffin..org perak ye..huhuh (perlukah)..dalam masa aku keja sebulan lebih tu aku keje situ byk la kenangan yg memang aku ndak blh lupa…
beberapa hari sebelum aku blk…kira ujung tahun la….pas dpt gaji aku nk g beli brg…ntah kenapa aku rasa berat sgt nk blk sbh…meby aku dh ada die…haha..so tempat yg aku suka nk beli brg kompom la kat JUSCO..memandangkan Jusco Wangsa mAju paling dkt n senang aku nk pergi so kt sana la tempat yang aku memang xblh lupa dlm idup aku….skang aku kene cube tuk melupakannya L..aku ajak la die jumpe kt sana…1st time aku kuar ngn die beb….serius aku memang xpernah lupa…nie kali ke-2 aku story psl 1st time kami keluar..kali pertama aku cite time aku wat essei b.i <tahap 3> korg percaya x???haha member aku yg tlg semak essei aku ketawa biler die baca essei aku tu mana x nya time aku nk shopping kan korg bayangkan la dalam jusco tu dia pakai spek mata hitam..huhu bukan panas pun dlm ekon beb..aku ty dier napa pakai spek itam die kate die malu n klo die pakai spek die blh tgk muka aku then aku xpasan pun die perhatikan aku…huhuhhu aku rasa sweet sgt time tu tau…then kami lepak2 depan estada klo aku xsilap la…kt dpn kedai tu de kerusi..mula kami ingat nk pergi minum tp kt foodcort jusco penuh plk so kami beli la minuman n then dok kat kusi tu….skang kusi tu dh xde pun kt situ….sedih nie….xpe…no mo memory kot…huhuhu…kt sana la kami bercerita n last die melamar aku…ewhh salah plk die ajak couple la…huhuh malu..then start 29/12/2007 termeterai ikatan percintaan kami bersaksikan kedai2, kerusi tu n org yg ada berdekatan ngn kami I love u so much (time tu la, skang dh xblh)….dh lepak2 kami pun blk la sbb die nk blk kpg kak emma dh roger2 dh…huhuhu so berpisah la kami d JUSCO WANGSA MAJU…..aku blk umah die pun blk umah then pergi umh abg anep coz nk blk kpg…..daaaa <memory kt jusco aku memang xblh lupa sampai takut dh nk g sana>

nie la die orgnya... (still with spek itam die)

aku blk sabah sehari sebelum new year (2008)…..mlm tu kami bgayut la….reply2 msg….tanpa jemu…sampai nek pelik plk abg anep bos kesygan aku tue…die pun ty kak emma ngn sapa die bermsg n bgayut….1st  kak emma senyum jer…last die pun ckp yg die men msg n gayut ngn aku then xsampai beberapa minit a.nep msg aku…perghh bising die sbb aku diam2 jer kn kwn ngn adik ipar die….but aku ckp ngn abg anep yg aku baru jer berkawan ngn adk ipar die tu…n aku tkt die xblh trime aku…then abg anep pesan tutup je buku lama buka buku baru <pjoy tu ok…baik hati….bla..bla..bla…n bla…then boleh blah> tu la ayat yg a.anep bg kt aku Cuma yg akhir tu aku tambah….hahaha
balik sabah aku jd sangat lain…sampaikan roommate aku berlinda a.k.a bell pun terkejut…sbb dulu aku ni rajin la sgt nk turun kafe..lepak2 kafe but blk jer cuti aku jd seorg wanita yg mls tuk turun kafe just kuar bilik pun tuk p class jer n masa aku byk bergayut…xmkn pun xpe…jnj aku dpt gayut….perghh gila penangan cinta ni kan..hahaha
rutin mlm kami tetap sama gayut wat super saver…bergilir lg kami buat….xtido pun xpe beb…hahaha sampai la kami nie ada lagu tema lagi sbb time gayut tu die suka pasang lagu korg tau lagu apa lagu zamani KALA HUJAN….terus aku jatuh cinta ngn lagu tu…hari2 pasang kt laptop…belle pun tau tu lagu tema kami…..huhu so sweet….<dulu je la> sampai g kBox pun cr lagu tu…giler nya pasal….hahah tp xtau pun nyanyi…hahah
<pendekkan cerita la ye….penat nk perah otak sbb time tu cinta jarak jauh kan so nk story time cuti semester sem 2 plk…yahooooo cuti….>


Pertengahan thn 2008(episode 2)

ni la ofismate aku dulu2...yg 2 org kt bwh tu bos2 aku sempoikan?

Mcm biasa aku blk awal…cume time nie aku betul2 xsabar nk blk…korg mesti taukan sbb apa…huhuh bese la beb cinta jarak jauh…tp kene la trime…sama dh pilih kan….so sila TERIMA seadanya ya…aku cuti lagi…lama sket so mcm biasa la punch kad tp kali nie kat MPS plk…..dtg2 MPS dh mcm juru audit…..wakakaka lucu betul mana x nya dtg2 terus g opis MPS cek semua duet kuar masuk n segala invoice….mana invoce yg ilang tu wat dummy…..owwwhhhhh manyak nye keje…xsuka..xsuka…tp seronok la…time lunch kami lunch sama2…huhuhu…aku suka sangat keje kt pbt korg tau x napa sejak aku keje sana setahun 2 kali beb opis bwk bercuti sambil mesyuarat….aku tabik ngn bos2 aku tue….pandai hargai staf2 dorg…huhu…dlm keje sementara pun aku sempat beb ikut dorg meting sekaligus bercuti la…t aku upload gambar sket2 xsangka ade lagi gambar time meting ½ year PBT n MPS kt Genting…paling aku xsangka ade gambar aku ngn die…hahaha kengkawan aku ckp muka kami sama…jodoh pjg kunun….dulu aku slalu ckp AMINNNN but now…..errrkkkkkk taek la…:P pas meting kami terus g genting atas lagi tempat game tue…tp aku nie penakut semua game aku xmain kecuali yg pusing2 tu ngn kayuh beskal kt tasek tu….aku kayuh ngn die la….Sweet ngat time….time tu jer…huhuhu
    Penat la beb nk perah otak nie sebenarnya……sakit pale plk…..byk gangguan gak nie nk taip so aku pendekkan la…
But blk dr cuti aku dh jd seorg mahasiswi yang sgt sibuk dengan PROGRAM n STUDY….n die merasakan aku kurang memberikan perhatian pada die….sory ye aku xlupakan die…die tetap d hati aku n pikiran ku tp tugas2 aku yg bertimbun buatkan aku kurang memberi waktu utk bersama die walaupun jauh……aku harap die phm...YESSS die phm but I don’t know…kadang-kadang die phm…kadang-kadang x…….mungkin persekitaran die mempengaruhi kepercayaan die pada aku…tp jujur ikhlas aku ckp pas aku kwn ngn die aku tinggalkan sikap PLAYER aku yang keje dok tukar2 bf….hahah setia beb….setia sampai mati….rutin aku d sabah seperti biasa…..KELAS…PROGRAM…aktiviti bebas (pas tension)…..cuti lagiiii ujung tahun



Hujung tahun 2008(episode 3)
Mcm bese keje sambilan d PBT……mcm ofis aku plkkan….haahaha tu kate org sekeliling la…sbb asal cuti jer aku senang dpt keje kt situ….dh wat kontrak kot….kebetulan bos dh percaya…so sila gunakan kepercayaan itu sebaiknya….
Macam biasa pergi holiday….faMily day kat Port Dicksan….kami ikut kereta abg anep..memang best la kan pergi bercuti…..semua tu dlm kenangan…n aku xsangka percutian tu membawa petaka pada aku n die….biasa la kan manusia…..memang xboleh tgk kita nie senang….korg..aku xnak ingat memory kt PD…..memory yg sgt manis but sakit…aku nyaris d buang family gara2 mulut manusia tu……but percintaan kami masih lagi bertahan…..cume meby d hujung tanduk sudah…..but its ok la…..mls dh nk taip penat la beb…..nanti la aku cite lagi…kenangan nie aku simpan sebagai kenangan….but now kenangan ni sudah berakhir sebab2 yg kurang pasti<rahsia>...setelah tirai 2010 berlabuh tiada sudah kenangan nie…..

lagi pun abg anep nk aku eppy jer skang…..
So dunt worry bos adikmu nie tetap eppy ok…sibinia akan sy pos setelah sy sampai sabah t…

okey la kengkawan t kita sambung lagi ye...dh mcm wat esimen dh...


nie aku satu ketika dulu

Ni jer game yg aku berani main kt genting…hahaha


Dusun Ali King..pjoi, abg anep, abg yus n aku la

Tangga…
Paintball Dusun Ali King

Die yang pernah mencuri hati aku n buat aku jadi setia tp...past is past..

Selamat tinGGal Kenangan...

No comments:

Post a Comment